Wednesday, December 12, 2012

GrininElliDonu*

walking dead'in tum birikmis bolumlerini yiyip bitirdigimden beri, pazardan pazara beklemek cilgin bunyemi fazlasiyla baydi. korku, kan, vahset, insan yiyen zombiler benim icin artik kivir zivira donusmustu ve hatta game of thrones son sezonun son sahnesindeki ucube dostlar ekranda boy gosterdiginde bile artik gozlerimi kapatmaz olmustum. oylesine dosttum yani yarisi curumus zombiklere. neyse.. es durumundan eve giris yapan yeni kindle ozentiligi sebebiyle bari oturdugum yerde kulturum artsin, okudugum yanima kar kalsin istedim. hemen alete el koydum. soyle okudugumu anlamasam da olacagi, kaldigim yeri el yordamiyla bulabilecegim, yarida birakabilecegim, ya da yillarca surunebilecek ne okusam ne okusam derken tatilde ucakta gazatede sagda solda milletin eline yapisik meshur kitabi indirip okumaya basladim. satisi harry potiri gecen kitabin konusu, icerigi, turu hakkinda en ufak bilgim yoktu. okudukca bir yandan konunun bayiciligina icerliyor ve patlamanin ne zaman gerceklesecegini merak ediyor bir yandan da hikayenin edward-bella'ligina sasiriyordum ki oy oy oyyyy. olanlar oldu. kulturum cilgin atti.

annanemle dedem, cok sevdikleri yalan ruzgarinda viktir lorini filan operken, wi, basina das dusmeyesice! nidasiyla ayiplar, sahneler bitene kadar da sagi solu izlerlerdi. kucuk yigenim de damarina basildiginda ve intikam pesine dustugunde kalabalik bir misafir ortamini yakalar, en rahatsiz edici sesiyle 'orkit agda adga orkit orkit orkit' diye bagirirdi. bu ikincinin konuyla alakasi olmayabilir, yazarken aklima geldi, gulmem bitince not dusmek istedim.- ben de kitap boyu hikayenin kahramanlari iki hasin tavsana donustukce sayfalari ilerletmeye basladim. gel gor ki kitap kitap degil adeta bir muzir nesriyatti. insanlar artik muzir nesriyatta bile tercihi konulu'dan** yana kullanirken bu kitap serisinin konuya gerek duymamasi cok ilgincti.. velhasil kitap atlaya ziplaya iki saatte bitti.


gec kalmis kisa bir arastirmayla kitaba verilen takma isimleri, basilis hikayesini, twillight hikayesine benzerligini, edebi sigligi, anlatim eksikligi ve konusuzluguna ragmen ozellikle 30 yas ustu kadinlar tarafindan satis rekorlari kirdigini filan okudum. sonra g.ergenin instagramda paylastigi kitap fotografinin altindaki yorumlari gordum. kitap icin mutlaka okunmali, basucu eseri, bayildim, aman da tanrim tadinda ifadeleri gorunce gercek edebi! acligin farkina vardim. basiniza das dusmeyesilceler sizi..


konuyla ilgili son gelisme hurriyet.com'dan geldi. serinin film haklarini alan sirket, kendileri cast secimiyle ugrasirken-ki internette basrol tavsanlari konusunda ciddi firtinalar kopuyor-elini cabuk tutup kitabin miki** filmini ceken sirkete dava acip kazanmis. velhasil yazar simdilik-dorduncusu yolda- uc kitapla dunyayi donunda sallarken kitap tutanin elinde kaliyor.



*egitim sart
**le jargon de korsandvd

9 comments:

Hulya said...

zevkle okudum,viyyyy:))agda orkit kisminda cok eglendim ayiptir soylemesi:))))))))

Ebruli said...

Ne diyeyim ne söyleyeyim bilemedim. Kuzuenim okumuş ve çok müstehcen olduğunu söylemişti. O da bir gecede okumuş ki, bayağı merak etmiş sanırım. Asıl beni etkileyen başka bir şey var ki;
Kız kardeşim kitabın konusuna bile bakmadan "en çok satan" kitaplar arasında diye 12 yaşındaki kızına bu kitabı alıp, okutmuş. Asıl ben bunu duyunca koptum!

karga'nın günü said...

Vallahi ben de, 'amanda ne yazmış bu kadın da bu kadar gürültü kopardı?' merakı ile koşturup kitabı alan düdüklerdenim. İlk kitabın yüz sayfasını oflaya poflaya zar zor bitirip,'başlarım şimdi ben böyle kitabın....' yorumuyla kitabı bırakmadım resmen fırlattım. Şimdi salonda bir yerlerde yüzüncü sayfada kalan ayraçla öylece duruyor. Hayır anlamıyorum, bu kitapta bu kadar sattıracak ne var? Yoksa bende bu kitabı anlamak ve hayran olmak için gereken libido mu eksik!

emelo said...

Kitabi ben de kuzenimden aldim, meraktan. Yani bu muymus ya diye kalakaldim?? Yani hikaye olarak o kadar zayif ki ancak filmi olabilir.. Ilkini okudum, uclemenin diger iki kitabiyla ilgilenmedim bile. Soylenene gore 3. su en guzeliymis ama yani bu kitaba ayiracak hic vaktim yok..

k.i.s.d. said...

Yazina bayildim. yazar gerekli konulardaki eksikligi acligi gormus ve toplumsal hizmet seviyesinde bir eser kaleme almis olmali:)))) dudagim da yara doya doya gulemiyorum makesef

Anonymous said...

"Blogs I Love" board'umda pin etmek istiyorum, lutfen pinit butonu koyar misin guzel kardesim, teknolojinin gobeginde slikon vadisinde bunlari sana ben mi hatirlaticam? Selis

MorKoyun said...

bin it butonu koyayim sen de cik omzuma, geeeellll gellllllllllllllll gelin ustume gelin!

Anonymous said...

ben sana bu kitabi acikliyim. bunlar herseyin bokunu cikarttiklari gibi, bakiniz: buyuk ev aldim, SUV aldim, simdi buyuk tekne almam lazim, sonra daha buyuk ev almam lazim, etc., seksin de bokunu cikartiyorlar. Daha cok sevismem lazim vesaire mantigi. Ne sevismelerinde icerik var adamlarin be kitaplarinda, icine mictigimin kapitalizmi herseyi tuketip ici bos buyuk kutular haline getiriyor! Sulucan

evinkedisi said...

Oyyyyy! Burada yazacam! Zira aynı kitabı benimki "Ahanda al sana hediye aldım çok okunuyormuş!" şeklinde Kindle'a yüklemiş idi, tarihlerden geçen yaz Türkiye'ye geliyorum...

Uçakta başladım derken ilerledikçe ne leyn bu sürekli aynı kelimeleri tekrarlıyor, acaba kamera şakası falan mı demeye başladım, hani şöyledir ki Playboydaki hikayeleri al topla bir şekilde bas daha kuvvetli bir edebiyat görmek mümkün o derece, sonra bir kitap okuma grubuna katıldım ve orada da aynı senin dediğin gibi başucu kitabı tamlamalarını görünce kısmi felç geçirme tehlikesi falan atlattım :) Ancakkkkk bence durum şu (benim komplo teorim) yazar bir anda diyor ki Twilight Saga dan sonra bunlar iyi güzel hoş da hiç sevişmemişler doğru düzgün, ben bunları alim, vampirlik hallerini çıkartıp yerine başka bir ucubelik yaratim, yatırim allah kaldırim sonra yine yatsınlar sonra yine kalksınlar aralarda kız OMG desin ha bir de başka bir kelime vardı da sürekli takıldığı fucking hell miydi neydi? neyse o kelimeleri de aralara serpiştirim, bakalım kaç satacak? Hakikaten bence çok ciddi gülüyor ya bu hala bir kamera şakası olmalı!

Çok sevgiler mor koyun'um özlediklerimi ziyarete geldim, senin bu bıcırığın kendi ağzından yazdıklarına da ayrıca bayılıyorum.