Wednesday, October 02, 2013

what not to wear-baby edition

en enn fazla bir haftalik bebegine -ki henuz duzgun tonda aglamayi bile basaramiyordu- kot mont giydirmeye calisan bir anne gordum bu sabah bir magazada. hallerinin abesligine soyleyecek cok seyim vardi ama once bir sure manzaraya kitlenip sonra arkami donup gittim. iki senelik annelik bana her ne salaklik dahilinde olursa olsun yeni anneyi kesinlikle elestirmemek, yargilamamak gerektigini ogretti. de yine de yazmadan gecemeyecegim. hala dusundukce suratim burusuyor. mesela biri bana bebek alisverisi oncesi su notu iletseydi belki hormonlarimin sakin oldugu bir vakit ona hay allah razi olsun diyebilirdim. belki de oglum bak git derdim bilmiyorum. o surecte neye ne tepki vermesi gerektigini akil sagligiyla analiz edemiyor insan. not mu? buyrun.
bebe en az alti aylik olana kadar tulumdan, pijamadan vazgecme sevgili yeni anne. o gorup ozendigin suslu puslu zimbali citcitli iki ya da cok parcali kiyafetlerden al yine bir tane as dolabina yavru dogmadan gel git kokla sev. lafim yok ama bil ki pijamadan baskasi hem sana hem sabiye eziyet. henuz yataydan dikeye gecememis, kaidesinin ustune oturamayan yavrun kulak mem.esi kivamindan hallice hamur. hangi kaba koysan doldurur. doldurur da sen en yumusak en kontursuz olanlardan sec. ayrica ayy hemmen buyuyorlar yenidogan kiyafeti alma, diyen olursa dinleme. bir iki adet insan mi giyecek arkadas bunu? boyutta kostum al koy kenara. minnak dogmus bir gunluk yavrunun babasini hastaneden zibin alisverisine ugurlamak durumunda kalmani istemem. haa bir de sut isi var ya hani. koy gtune. gelmezse gelmesin. keyfi bilir. istersen hiccc emzirme. konu hakkinda yorum soyle dursun gozunun ucunu devirene once hastane yataginin kumandasini firlat-sahsi once menzile sokmayi unutma- iskalarsan yatagin bogrunden cikabilen metal korkuluk aparatiyla tartakla, hastaneden ve bir sureligine hayatindan kovala. lohusalarin cezai ehliyeti yoktur unutmayasin. hadi opt. kib. bye.
konu sundu bak yine. nerden nereye...

3 comments:

Ipek said...

Hahaha yine güldürdün beni!! :D Hatırlıyorum da ben de kasım sonu doğan yavruya fellik fellik yılbaşı partisi kıyafeti aramıştım. Illa kırmızı elbise olacak aşağısı olmaz takıntım vardı!! Lohusa kafası işte, hoşgör! :D :D

MorKoyun said...

:) simdi boyle yaziyorum ama ben de 3 aylikken giyilmek uzere omuzlari metal tokali hitir hitir kumastan tulum almisim zamaninda. vakti gelince bir cocuga baktim bir tuluma vazgectim sevdadan:)) az daha buyusun de giysin dedikten bir hafta sonra kucuk gelmeye basladi zaten:)))

ruhdagı said...

Süt hakkında dediklerin ciğerimi deldi :D 3 sene önce ne kadar uğraşsam da kafama girmemişti bu öğüt.
Ah ah!