Thursday, April 26, 2007

Ebenin oyuna cevabi

Efendim oyun oyun degil bir nevi GRE'nin analitik writing bolumu... en bastan adiyla carpiyor adama: 3x3. aman yarebbi diyor insan benim hayatimda iste budur diyecegim 9 sey var mi ki? benim gibi kararsiz ve genel gecer zevklere sahip bir dunyaliysaniz, tas catlasa 3-4 seyden eminsinizdir ki bu 3-4'ten biri zaten bamya sevip sevmediginizdir...

yazmaya bir baslayalim bakalim, belki yazdikca hayat felsefemi olustururum. itiraf ediyorum asil korkum, yasadigim, gezdigim ve tatile gittigim yerleri rakamla ve yaziyla listeledigimde bunalima girme ihtimalim. yas olmus bilmem kac gel gor ki yaptiklarim yapacaklarimin en fazla 10'da biri...

1. Daha once yasadigim 3 sehir?
Ankara, Izmir, Ankara

2. Tatil için gittiğiniz, gördüğünüz ve önerdiğiniz 3 yer?
Beylere Moskova'yi dogal guzellikleri acisindan oneriyorum yalniz bekar olmayanlarin seyehat oncesi gozlerinin oyulmasinda fayda var, Antep ve Urfa'nin dahil oldugu kebap baglantili bir Guneydogu turunu midesini sevenlere, sakin sessiz deniz keyfiyle bir burun ilerdeki sosyeteyi yakindan izleyip hayret etmek isteyenlere Bodrum-Turkbuku'nun etrafindaki koylari tavsiye ediyorum.


3. Yaşamak istediğiniz veya görmek istediğiniz 3 şehir?
Avrupa'da herhangi bir yer, Guney Amerika'da herhangi bir yer ve Karadeniz'de her hangi bir yer olarak ozetleyebilirim gormek istediklerimi ancak yasamak istedigim yer konusu karisik. Su anki memleket tercihim yollar:) kok salma vakti gelirse birgun, deniz olsun, insan olsun, olmusken Eski Foca olsun isterim.

4. Şu anki mesleğiniz nedir?
Tam zamanli akademik amele, biraz yuksek muhendis.


5.Dünyaya Yeniden Gelseydiniz Hangi Mesleği Yapmak İsterdiniz?
Bendeki sansla, fazladan 3-5 kez de gelsem her seferinde ayri telden calardim eminim. Ama ideal kosullar sozkonusuysa evimin kadini olmak isterdim.

6. Kesinlikle Yapmam Dediğiniz Meslek?
Buyuk konusmamaktan yanayim, tukurdugumu yalarim o ayri ama ben ne is olsa yaparim.

7. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?
Hallolur onlar hallolur;)

8. Bir Kitaptan Alınma Çok Sevdiğiniz Bölüm, Paragraf yada Kısım?
Bu soruya bir cevap hatirlamak mumkun degil ama
KucukPrens kitabinin tamamini sevip kendime hatirlatirim (bkz: bana bir koyun ciz!)

9. Çok Sevdiğiniz Bir Şiirin Bir Parçası?
Elden ele dolasan maillerden aklimda kalan siirimsi bir yazidan:


Boşver be yaşı başı!
gönlün ne kadar şık sen ondan haber ver?
şöyle atıp koyu grileri-siyahları sabahtan,
sarı bir kaşkol atabiliyor musun boynuna, ondan haber ver?..
(Can Yucel)


Kendim icin buyuk, blog alemi icin kucuk bir adim atarak bu oyunun cikmaz sokagi olmayi tercih ediyorum. Hadi yine iyisiniz, ders bos!

(Not: Oyun icin Fatma ve Daphne'nin ozel, Ekmekcikiz'in genel, Berceste'nin aklindan gecen davetine tesekkur ederim...)

15 comments:

EKMEKÇİKIZ said...

Böyle misafircilik oynamak çok hoş oluyor!
Efendim, hoş geldiniz! Nasılsınız? Daha daha nasılsınız? =))
Bana, sanki "3x3 ebe" oyununa benim genel davetime uyarak cevap vermişsiniz gibi geldi de, çok sevindim. Öyle değilse de tanıştığımıza çok sevindim, daha iki gün önce blogunuza rastlamış ve bir geniş zamanda okuyayım, demiş idim kendi kendime. Yaa!
Sevgiler.

EKMEKÇİKIZ said...

Pardon, pardon!
Ebe, Fatma'nın ebesiymiş!
Ben ortaya bir de boş zarf atmıştım da ondan sanmışım!
Üff, debelendikçe batıyorum.

Daphne said...

sen ekleseydin yine de yemek tariflerini :)
küçük prensi bende çok severim...hatta belli bir yaşa eriştikten sonra okuyunca sevdim ben o kitabı...çocukken salak mıymışım ne :P

B5 said...

"Hallolur onlar hallolur" insanlarindan neden daha cok yok bu dünyada?
Avrupa kitasina gelirsen haberim olsun :). Muhtemelen biz de herhangi bir yerinde olacagiz.
Sen bu zekayla da eminim her isi yaparsin.
Fotograf cocuklugumu hatirlatti, minik calgilar, annemin kafasini cok sisirdigim icin sir olan baterim... (ardindan mini plastik gitarim- ayni son)...
ardindan mini mini piyanom.. ama büyüdüm sonra..
mi?

Justin Biebery said...

Eski Foça'dayım çok yakında. Söyle senin için ne yapayım? Sahil kahvelerinden birinde denize karşı çay içsem mesela...

Anonymous said...

Çok pozitif bakıyorsun, tüm sorularda sanki gülümseyen bir yan var hayata :)
çok sevdim tüm ceaplarını hallour onlar hallolur bir daha bir sorun olunca bunu aklıma etiricem :)
sevgiler

Sanem said...

Demek ev kadini olma hayalin var. O da olur, o da olur:)Bu arada Eski Focanin senin kok salmana kadar bozulmamasi tek tememnnim. Yillar once Turbuku icin de ayni dilekleirmiz vardi, simdi baktikca uzuluyoruz. Kucuk prensin tum bolumleri var bu linkte, bir bolum olsun okumali. Benim de en cok kullandigim sozdur 'ben hallederim' :)

MorKoyun said...

Hosgeldin EkmekciKiz, biz de iste gecinip gidiyoruz:) Kimin ebesi oldugum farketmez tadinda talihsiz bir cumle kurmaktan kaciniyorum ancak madem ebe oldum bir kere, sizin bos zarfa da cevap olurum seve seve:)
Ayrica isminiz kibrit satan emekci kiz'i hatirlattigindan sempati,saygi,acima arasi hislerle basliyorum yazdiklarinizi okumaya:))

Daphne'cigim 3 yemek tarifini kim kaybetmis ki ben bulayim:) Benden bu siralar en fazla kiymali, tonbalikli yogurtlu secenekleriyle makarna tarifi cikar:))

b5'cigim, fiilen hallolur'cuyu zihnen hallolur'cudan ayirmak lazim zira ilkinin yasam seyri gibi kani da damarinda yavas gezer:) oysaki zihinsel hallolur'cu ayni zamanda halledicidir, halledemedigini de aklinin orta yerine birakmaz, kenara ceker, yolu acar, bilir ki bugun degilse yarin bir gun cozulecek:)
gozlemlerim diyor ki ilk grubun huyu kalitsal ikinci gurubunki kazanilan. saglamindan bir caresizlik yasayip cozumsuzluk sinirini zorlayanlar icin evham skalasi degisir, kalan her sey hallolur;)

sevgili Fatma, nispetini gordum ancak elimde 3 makale ve 6 ay var, pes diyorum:)) Adi foklu balikcida rokali salata ye, carsinin icine dal Cuma'ysa kesin meydanda lokma dagitiyorlardir, yoksa sakizli dondurmani al mavi kapinin onundeki masada onunden gecenleri izlerken ye:) Cerezci amca hala ordaysa beyaz sekerli leblebisi guzel oluyor, ye... benim icin ama!

CilekliPasta'cigim belli yastan sonra ders calisip sinava girmeye inatla devam edersen ortamin ve hayatin negatifligine negatif kalmak insani hedefinden (bitirmek) daha da uzaga itiyor:) Pozitif enerji yayilimina degisik bir bakis acisi gelistirmis bulunmaktayim bak sayende:)))hadi bana hayirli olsun...

Aybike Ceylan said...

Sevgili Mor Koyun,
Ne guzel anlatmissin kendini, biraz daha tanimis olduk.
Iyi hafta sonlari diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Sndrfknella said...

Yok yok hakkaten bu ara iyi gelmiş sana. Keyfin yazdıklarına da yansımış gibi geldi bana ;)

Superduperfantastic bir haftasonu geçirmen dileğiyle İstanbul'dan sevgiler :)

Berceste said...

Eeee, Defne'ye sataşmışsın da hani sendeki tarifler ya da hediyeler? Diğer sorular gayet başarılı, bu sınavı da geçtin abla! Sıra DDD sınavında. İnşallah çalışıp sorulara onu da geçeceksin sular seller gibi, değil mi? ;-)

Justin Biebery said...

Tamamdır Mor Koyun (birden senli benli olmak geldi içimden, sana 'Bilge' diyebilir miyim?:))), siparişler alındı, aynen uygulanacak...

pecete said...

Tebrik ederim; bir 3x3 oyununu başarılı ile tamamlamışsınız. Küçük Prens konusunda gene takdirlik bir durum oldu bizim Dino'da.. Zaten yakında Dino'nun top 5'i şeklinde olacağız. Bu yorumumu hiç beğenmedim. Ama silmeye üşeniyorum. Senin takdirine kaldım. Ne istersen onu yap. Zaten dişim çekildi ve mutsuzum. Bu kadardır durum vaziyet...

Anonymous said...

Morkoyun meeeler geliiiir, tepeleri asar geliiiir...

MorKoyun said...

Sanemcan, hayal degil istek kipi diyelim:)Sen de halledici bir tip oldugu belli zaten her halinden;)

Aybike'cigim daha guzeli senin olsun diyorum:)

Sindirifik'cigim (artik boyle yazacagim sakincasi yoksa) keyfim yerinde evet, gavurelden sevgiler...

Berceste'cigim, cikmaz sokak olduguma gore hediye filan yok:) Hidirla Ilyas'tan isteyin cok lazimsa, yakinda gelirler...

Afiyet olsun Fatma'cigim, bir Beto vardi bilmem hatirlar misin, Marianna'nin oglu, annesi kisaca Betito derdi, aklima o geldi nedense paylasmak istedim:))

Gecmis olsun sevgili Pecete, uzuldum disine ama elden bir sey gelmez, daha iyisi gicir gicir porseleni olsun diyelim:) Yorum yorumdur kotusu olmaz, birakalim dursun;)

Sulu birak bu ayaklari, bir hafta muhlet veriyorum araman icin:) 9'dan sonra olmasina dikkat edelim Cingular cok alcak malum...