Monday, September 15, 2008

Pluot ve turtasi

Domates tane, karpuz dilim, ananas ceyrek cinsinden alinirken, limon pahali, uzum plastik, nar imkansiz, incir serap, cagla bademle can erik hakkaten yoksa ve bazen kerevizin kokunu, bamyanin kucugunu, otun semizini bulamamak can sikiyorsa, insan dikkatini, meyve-sebze reyonlarindaki tanimlamayan cisimleri koklamak, ellemek, alip eve getirmek, sevmek ya da boglemek suretiyle dagitabiliyor...

Bu arkadas Pluot. Uc pay erik bir pay kayisi kirmasi. Kolayca tahmin edilebilecegi uzre marketlerde ates pahasi. Ne mutlu bu ulkenin insanlarina ki Costco adli muessese, tuvalet kagidi ya da pluot ayirt etmeksizin cok alana inanilmaz kiyak yapiyor. Bu sayede uc kurusa aldigimiz pluot kasasini bitirmek adina iki haftadir icimiz disimiz pluot.

Arjantin pluotuyla turta mi yaptin vay gorgusuz ayi, icerikli muhtemel serzenislere cevaben yaptigim aciklamanin ardindan tarife gecebilirim. Epicurious'un, murdum erigi icin verdigi tariften alintidir. Sekeriyle oynanmis, firinlamadan once pecan/ceviz eklentisiyle tarifteki olcunun yarisi yapilmistir. Acayip guzel oldugundan tarif ertesi gun tekrarlanmistir.


Ilgilenene puf:

Yarim olcu icin bir stick hatta daha az yag yeterli
Paragraflarca anlatilan olay, herseyi karistirip en son yumurtayi eklemek, tabani doseyip dolapta 20 dakika tutmaktan ibaret
Hamur toplanmazsa karisima sopsoguk su eklenebilir
Eriklerin firinda baloncuklanmasi 1 saate yakin surmekte
Afiyet olsun.

8 comments:

ycurl said...

Biz de costco'dan meyve aldigimiz zaman hep ne yapabilirim de tuketebiliriz diye kendime harap ediyorum. Artik bir sey ogrendim ucuz ama costco'dan meyve alinmayacagini :) Bu pluot bu yil mi moda oldu? Bu yil sanki daha cok goruyorum gecen yillara oranla.

silgi said...

aman tanrım, adeta bir pasta mentorusunuz.

Berceste said...

Eeee canim cekti, ben de isterem. Bu Arjantinli arkadaslar gercek seftaliye benzemekte mi acep diye de merak edirem.

dide said...

gece gece çok leziz göründü gözüme. otun semiziyle takas yapalım mı :)

MorKoyun said...

Ycurl, ben ogrenmedim hala yine olsa yine alirim, saka gibi fiyat. Bilmem, ben hep gorur erik sanirdim. Icadi o kadar eski degil belki yeni yeni yayiliyordur markete.
Oyleyimdir Silgi, yahnim de iyi olur benim.
Berceste, seftaliyle alakasi yok sanirim pek.
Misapir ol gel Dide, mantinin ustune yedireyim.

EKMEKÇİKIZ said...

MorK.cım,
Bizdeki pluotların rengi açık sarı. Sizinkilerin yanakları kızarmış ve sanırım, bizimkiler daha ufak boy.
Beyaz nektarin diye isim takmışlar, bir de.
Tartın görünüşü acayip çekici, eminim tadı da öyleydi.
:)

MorKoyun said...

Beyaz nektarin demek, ilginc. Malesef tadi da super idi, yedik bitti:)

Ebruli said...

Yeni bir meyve daha ogrendim sayende; "pluot". Ismi cok degisik. Ben; "pilot" desem bu meyveye...

Ellerine saglik, guzel ve lezzetli olduguna eminim...