Monday, October 26, 2009

Seyir defteri-Roma

Vatikan topraklarinda insanin kilik kiyafetine dikkat etmesi gerektigini biliyordum. Sort mort giyilmemeli, muzeler meydanlar saygi cercevesinde gezilmeliydi. Bilgiler tamamdi da bilincaltima gore Italya da yazin cicekli ucus elbiseler giyilirmisti...


Muzeleri elden gecirmek uzre meydana dogru yururken sagli sollu insanlarin korkunc sikici kiyafetlerle ilerledigini fark ettigimde artik cok gecti. Uzun pantullar, kollu bluzlarin arasinda iri pembe cicek desenlerinin hakimiyetindeki dizustu elbisemle nokta atislarin hedefiydim. Cok normal olarak iceri alinmayabilirdim. Sen upuzun yollardan koskoca Vatikan'a gel, uc pembe cicek ugruna kapida kal. Olacak is degildi, ancak sitem edip kusmenin de yeri degildi.. Oracikta kot ceketimi bogazima kader ilikleyip, omuzdan lastikli elbiseyi dizaltina indirdim. An itibariyla bavul ticaretcisi beyaz Rustan, Kuran kursu talebesine cark ettim.. Kapi guvenliginde, hamfendi ottunuz, bir de ceketi cikarip gecin deseler yasanacak nezaleti dusunmemeye calisarak sorunsuzca iceri girdim...


Ha girdim iceri de ne oldu.. Ayni ve hatta benzer noktalara 5 dakidan fazla odaklanamayan dikkatimle bir o tavana bir bu tavana, bir o tarihe bir bu tarihe bakarak gezdim. Takribi 10 dakika sonra bunaldim, kutsal kaseyi aramaktan vazgectim, cikisa yoneldim... Suc tamamen bende degil.. Italya genelinde, ayagini carptigin tas, 'tarihim ben lan' diyor ve bu beyanat insani bir sure sonra donuverdigi kosebasinda karsisina cikan dev tapinaga Kucukesat camisiymis gibi davranmaya itiyor..


Roma'yi bir butun olarak muze sayarsak, ki mumkun, Vatikan dahilinde gezdigim muzeler icinde Sistine Chapel'in hakkini vermek lazim. Ben yillardir defter kosesine karaladigim uc kirik cizgiyi sanat diye karsima alip bakarken bir takim insanlarin tavan'da tukettigi omru izlemeye doyamiyor insan.. Bu ne guzellik. Yazinin buraya kadar olan kismini takribi 4 ay once yazmisim ancak gezip gorduklerimi dusunup sekizyuzbesmilyordort fotografi derlerken tikanip drafta atmisim postu sevgili okur. Ilerki bolumlerin fragmani ve SpanishSteps'den sembolik bir fotoyla Roma'nin bu kismini tamamliyorum. Zaten cok bilen degil cok yiyen gezer en cok demisler. Tam olarak boyle dememis olabilirler ama anladin sen. Hadi opt.


Gezi yazilarinda pek yakinda: Roma'da- Spanish steps- Esnaf lokantasi Nino- Roma usulu enginar- midyeli makarna-Trevi Fountain-yagmur falan.

5 comments:

La Loba said...

E uçuş elbiseyi göremedik ucundan kıyısından.

Sen tut anlat. Roma de. Vatikan de Tarih de. Türk genci uçuş elbiseye saplansın iyi mi?

Anonymous said...

kac milyor fotoya dalicam biliyor musun ucan elbise ucunu bulmak icin. madem istek var o zaman kismet.

mork.

YILDIZNAF said...

Ben senin gibi bilgi tedarikli gitmedigimden, kapi da kucagimda iki yasindaki kizim ve sortla kalakalmistim.

Icimde kaldi ucusan bir elbise giyememis olmak !

k.i.s.d. said...

Yaz, İtalya, çiçekli elbise... Ne güzel bir resim çizdin zihnime. Ben de şiir gibi yorum bıraktım sayende.

MorKoyun said...

Yildizcim muhim olan bilgi donanimi degil aslinda, bilgiyi analiz edip ise yaramasini saglayacak islemci.. Bendeki cok iyi calismiyor ya da basiret'in fazla etkisinde bilmiyorum:) Uzulme cok da gorulecek bisi yoktu zaten icerde, heysey eski hersey bildigin gibi..;)

Kisd'cim sana upuzuun bi mail yazmak istiyorum ama ondan once yeni mekanina hemen alismani, tadini cikarmani diliyorum..