Tuesday, June 15, 2010

Romantizmin Ro'su


Yuzuklerimiz Turkiye'ye giderken yanimizdaydi. Nişan'in hangi tarihi gunde olacagini kestiremedigimizden, iclerine sadece isimlerimizi yazdirabildik. Isimlerin yaninda uretici firmanin tarihi yazili, 1999. Kaba hesapla 98'de tanisip 99'da cikmaya basladigimizi dusunursek, yuzuk icyuzeyini kalabaliklastirmanin alemi kalmaz, dedik. Hepimizin ne oldugunu bilen bilir.

Nişan elbisem icin tam olarak sekizbinbesyuzyirmiki magaza dolastim, dolastirdim. Giydim cikardim, cileden cikardim. Daha cok bakardim da kuşlu bir elbise cikti karsima sonra. Ilk goruste buldugumu anladim. Bilen bilir, şuursuz bakan kuşlara dayanamam.

Nişan cicegi icin boşaltip parlattigim vazo elimde kaldi. Damatgiller kendinden vazolu cicekle geldi. Cicegin koşesine elbisemin desenindeki kuşun aynisindan ilismisti.

En cok zamani kozlenmis kirmizi biber rulosuna sarili peynirli aperatifin beline yesil sogan baglarken kaybettim. Nisan'dan onceki aksam saat gece 1 civarinda onyedinci ve son biberi belinden kavramis yesil sogana gemici dugumu atmaktaydim. Ozenime nispet sardigim onyedi biber boyunca sayisiz kere sorgulandim, taslandim, gereksiz isler yapmakla suclandim ancak ilk bosalan tabak biberinkiydi ve sadece masaya ilk yaklasan sansli onyedi kisi tadina bakabildi.

Evin kalabalikligi sansli tesadufler haricinde yanyana dizilip fotograf cektirmeye elvermedi. En ve tek sabit mevki anneanne-dedegillerinki oldugundan olay gununden birlikte tek kare fotomuz yok.

Cicekleri kuruttum, kusu cebimde, tepsiyi bavulda Amerika'ya getirdim.

Tam bir yil sonra, 28 Aralik 2009'da, sevgili kocama, bugun nisan yildonumu biliyor musun, dedim. iki kasi hayretle havaya kalkarken iki yana acilan ellerinin avuciclerini de yukari cevirip, su romantik cumleyi kisisel tarihimize altin harflerle naksetti:
"Onu da mi kutliycaz??".

8 comments:

41 kitchen said...

çok keyifli yazıydı sabah sabah güldürdün beni:)

günlük süt said...

İnsanın yanında olup her sabah yanına kahve içmeye gelesi oluyo :) Aperatiflere düğüm atma hikayelerinden biri de bende var: Kasım 2008, halalıkta birinci yılımı dolduruyorum. Halası olduğum şahsiyetin anasıyla büyük günün önceki akşamı mutfaktayız. Özenle aynı kalınlık ve çapta pişirilen kreplerin içine birer kaşık tavuklu iç koyuk torba gibin büzüp maydonozla düğüm atıyoruz. Sayı krep hamurunun elverdiği ölçüde, kalan tavuklu içi anne kişiyle yorgunluk atma bahanesiyle silip süpürüyoruz. İki dişi kişi de mühendis mi? Eveeeet!! Baba/abi kişi ne uğraşıyonuz ya dedi mi? Eveeeet!! İlk önce minik torbaların tabağı bitti mi? Eveeeet!! Çaktırmadan en çok yiyenlerden biri baba/abi mi? Eveeeet!!

ycurl said...

Yok artik mor koyun kocan hakli onu da mi kutlayacaksiniz? :)) Dur tahmin edeyim o bir koc burcu. Ben de kocama gore daha az romantik biriyim. Ayrica biz ates bocegi ile mesgul olmaya kendimizi o kadar kaptirmisiz ki evlenme yildonumumuzu unuttuk ikimiz de. Bak bebek olunca daha cok dagilip romantikligi de bir kenara atiyorsun :))

MorKoyun said...

Afiyet olsun, ne mutlu bana;)

E gelin diyorum gelmiyosunuz! Taze kahveyle sakizli lokum alip gelseniz fena mi olur??
Insan oyle antrikli seylerler ugrasirken kendiyle basbasa kaliyor, dusunuyor tasiniyor tartiyor biciyor sonra birden rahatliyor:) Baska nasil bir aciklamasi olabilir ki?

Ycurl kutlamayalim tamam da benim takilip olumsuzlestirdigim o an, gozlerdeki panik/hayret/dehset/yok artik alisami bakisiydi ve tabii ki muhtesem soru cumlesi:)) Cok guldum cook.

karga'nın günü said...

Bu erkekler böyle işte mirim. Onlar için tarih, hele kutlu gün ve haftaların tarihi sadece saatli maarif takvimi sayfası o kadar. Hepsi balık hafızalı işte nolcek!

MorKoyun said...

Baykuscan, olmayinca olmuyor iste napalim:)

Anonymous said...

:)) ve hatta :D

evinkedisi said...

Mor Koyunnnnn! Herhalde bundan sonraki gelişimde çoluk çocuğa karışmış da olursun sen korktum :))) Çokkk tebrik ediyorum. Allah bir yastıkta kocatsın. Öptüm her ikinizi de.