Wednesday, March 28, 2007

ben, kendim ve etegim


bazen yapilmasi gereken isler madde madde sonsuza uzar, limit alinmaz, neresinden tutup yakina cekmeli bilinmez. zaten akillinin biri baslamak bitirmenin yarisidir demis, tum zamanlarin evrensel gazi kabul edilmis. yumurta kapiya dayanmadan akli calismayanlar kumesinin daimi elemani olarak ben bu zaman dilimini, ugrastirarak bunaltan akabinde kosarak asil ise baslatan mesgalelerle gecirmeyi tercih ettigimden olsa gerek bu site cifit carsisiyla yaris halinde...

iste boyle bir gunde ben sakin mutlu ve huzurlu otururken dedim ki kendi kendime, neden bir seyler dikmiyorsun? hah hersey bitti bir dikis dikmek eksikti degil mi diye cevapladim kendimi. sonra ben ve kendim ivir zivirci dukkanindaydik. kumaslarin arasinda once birbirimizi sonra kontrolu kaybettik. ben daha bir yard kac santime denk duser bilmezken kendim rengarenk albenili kirkyama kumaslarina heves etti. ben ekle ekle daraliriz dedim, canta modellerine yoneldim. bir kaliplara bir kumaslara baktim bitmis hallerini canlandirdim. kendim buyuk dusunelim zengin dursun sanimiz yurusun dedi, eteklik kumas begendi. aklindaki modelin kalibini bulamayinca kalip cikarmak ne ki o da benden olsun dedim. ben kendime ne cok guvernirmisim..



Newsweek, etek modellerine kalip olsun diye basmiyor muhtemelen dergisini ama gazete yok meydanda. sevilen eski bir etek poz verdi biz kalip cikardik. onca yillik kulaktan dolma terzi cirakligina etegin alti parcasini tek kaliptan bir gecede kesip bictik. parcalari birbirine diktik. etek bitti sandik. once bel mi kivrilir, fermuar mi dikilir, surfile mi yapilir bilen yok, goren duyan da olmamis. sirasini bilsek koskoca internet aleminde usturuplu fermuar dikmeyi gosteren tek site yok. kepazeligi bu satirlara tasimaya o an karar verdim. kendime utanacak ne var dedim. dusunceli ev arkadasimin her turlu dunya haline karsi overlok ogrenmem icin hediye ettigi 'dikkat oyuncak degildir' ibareli dikis makinesi, bir kocaman beyaz kalip hacisakir sabun, biri toplu 3 igne ve birakinca icine kacan metreden ibaret dikis bohcami birakip kacayim dedim ya da hala sansi varken anneme gondereyim yasatsin istedim. kirk yil uzun geldi, dilinden kurtulmaya omrum yeter mi bilemedim...



bozdum yapamadim. yaptim bozuldu. bozuk hali moralimi bozdu. bozuk moralle yaptim oldu. etek bitti. giyiliyor. ustelik cikarabilmek ve hatta yeniden giyebilmek de mumkun. nuh neviden kalma kirmizi kemerimiz kamuflaj egitimli ve isinin ehli.. ettigim onca laftan sonra fermuarin kendisi ve akrabalari bana hala kirgin ama ben dersimi aldim, arayan bulsun en azindan fikri olsun diye notlarimi derleyip yakin zamanda paylasacagim...


22 comments:

Sanem said...

Ben artik sasirmiyorum, yapar Morkoyun diyorum ;) O minicik sirin dikis makinesine bayildim, annem terziydi benim, dikis makinesi sesini severim ben. O etek de incecik beli de cok hos gozukuyor. Dikis denince aklima ilk ilik gelir, senin bu isi cozusun de ayrica takdir edildi.
Sevgilerimle, gule gule giy
S.

pecete said...

Bir dikiş iğnesi ve toplu iğneden gelinen nokta çok azimkar gördüm. Hele eteğin dikiş makinasına bakışı çok manidar. Olmuş hem de pek güzel olmuş mirim...

Anonymous said...

Çok şekersin...insan bazen keyif olsun diye başlıyor...sonra bir bakmış saat gecenin bilmem kaçı...kaptırmak kadar güzel bir şey var mı?

sevgilikeNdim said...

Eteğe bayıldım, bende hep kendime bişeyler dikebilmeyi istemişimdir.

Justin Biebery said...

Hem azimli hem de beceriklisin... (Ama güzel olduğun kadar küstah mısın onu bilemiyorum:)))

Beni ortaokuldaki ev ekonomisi dersleri anılarıma götürdü yazın:)) Benzeri bir etek ve aynı poplinden bir de blüz dikmiştim ben de. Ondan sonra dikişi elime almadım. Ama birkaç ay önce, kendime örme çanta yapma hevesiyle örgüye başladım. Kafamda, çantanın hazır halini görüyorum ama örgüyü elime bir türlü alamadım tekrar. Bir köşede tozlanıyor şu anda:)) Şimdi bana da heves geldi, örmeye devam edeceğim.
Sevgiler,
Fatma.

Anonymous said...

MorKoyun çok eğlenceli anlatmışsın.. :) Çok hoşuma gitti..
Ellerine sağlık.. Hazır gibi olmuş vallahi.. Süper!
Bir de makinan süpermiş:) İyi dikişler onunla..

MorKoyun said...

Sanemcan, o sevimli gorunen minik dikis makinesi bildigin canavar-mis:)) Komsular sesinden hoslanmadi sanki ama olsun:)) sahici bahar artik gelse de gulerek giysek ciceklileri, dun buraya kar (bildigimiz beyaz ve soguk olan) yagdi!!!:))

sevgili Pecete, yazilar olmasa resimler fotoroman kivaminda olmus gercekten de, cok sey anlatiyor:) Daha guzeli sizin olsun efenim...

Pofitt, shekerim oyle mi?:) Senin sepet projesi ilham verdi bana aslen, dedim ki benim de soyle bir projem olsun gidip gelip ugrasayim dursun kosede ama ne mumkun:)

Hosgeldin Canan, ben de senin gibi isteyenlerdendim, makina vesile oldu ama kucuk ve basedilebilir seylerle baslamak mantikli sanki:) Ayrica tebrikler, mutluluklar, sevgiler:)

Hayir Fatmacim...olaylar sandigin gibi degil:)) Bu azim ve beceri bir takim mesgaleler icin gecerli:)
Senin orgu canta gibi kimi elisleri lanetli oluyor sanki insanin bir turlu eline alip bitiresi gelmiyor, eskiden annem pesimden toplardi kalanlari simdi koselerde gaza gelip bitirilmeyi bekliyorlar:)

MorKoyun said...

Perkeolog tesekkur ederim, distan gercek bir etekmis gibi gorunuyor ama hatasi cok, oyle de olsa boyle olsa onca emekten sonra giymek cok zevkli:)Makinamla daha isimiz var, bence de...

Berceste said...

Güle güle giy eteğini pek güzel olmuş. Kumaşın desenine, yapanın azmine bayıldım :)

B5 said...

Etek mi yaptin??? Atki, sal gibi iki boyutlu falan da degil! Etek..
Bastan fotograflari görünce sadece o cicek süsü(is? nakis? brodery? Allahim ne ayip!!)leri sen yaptin sandim. Yaziyi okuyunca bilmedigim bir sürü kelime buldum! Panige kapildim. Haftaya Tr´deyim, sorsam bir iki sey ogrenebilir miyim acaba. Elime bile yakismiyor ki.. :(.. Elimde ignenin ne kadar egreti durdugunu annem bile bilhassa onaylamisti. Esim bile o nadir dikis anlarinda bana tuhaf tuhaf bakiyor (Dügme dikme seanslari).
Tebrikler sana, iyi günlerde kullan yaptigini!
Sevgilerimle! ;)

Daphne said...

bravo valla.
hem boya, resim hem bicki dikis, yakinda designer olursun sen. o zaman blogdan arkadaslara indirim yaparsin di mi :))

MorKoyun said...

ben de verdigin tuyoya:) Berceste dedi ki: etek beli verevden kesilir, boylelikle kamuflaja gerek kalmaz:) dikis bilgilerini yanlis yerde aramisim meger;)

B5 no worries;)ya cok seversen ya da cok sevdiklerin icin -bebelerin mesela- dikmek istersen ugrasilir dikisle:) orgu etamin gibi diger nakislara benzemiyormus, hic bilmiyorsan cuvalliyorsun, az biliyorsan ugrastikca ogreniyorsun... dedim ya en basindan, olacaksa bu is en mesakatlisinden olsun istedim, bir nevi kendim kasindim:)
tesekkur ederim..

tabii Daphne'cim dukkan senin:) bu saatten sonra tescillenmek zor ama bendeki paket programla ben de kendi evimin Helini Alessisi efendime soyliyeyim Furlasi olabilirim:))

fethiye said...

vay anam babam! o minnacik seyle mi diktin sen o etegi?!!! ellerine saglik, pek bi hamaratmis kizimiz yaw! hani oyle boyle degil etek filan da dikermis, guzel guzel de anlatirmis :)

Anonymous said...

Bak şimdi nasıl kıskandım. Yıllarca annemin peşinden dolandım bana dikiş dikmeyi öğret diye hep 'git ders çalış derdi'. Öğrenemedim dikiş dikmeyi bir kaç defa kursa gideyim dedim hep bir şeyler çıktı. Şimdi hiç zamanım yok. Daha geçen gün sevgilime keşke kendi giysilerimi dikebilsem ne güzel fikirler var aklımda dedim. Üzülme sen de çok güzel alış veriş yapıyorsun dedi :)))

MorKoyun said...

Evet Fethiye'cim beni alan yasadi:) yine soyluyorum makinami hor gormeyin gercekten canavar:)
Ayrica muhtemelen cok yemissindir ama benim icin de bir kumpir yer misin?;)

Meltem'cim benim de annem oyle derdi sonra ben okuma isini abartinca pisman oldu ama artik cok gecti:)) teselli cok komik ama dogru soylemis, aslolan zevk;)

cekirdeksizuzum said...

Hep kıyafetlerimi dikmeyi istemişimdir. Hatta geçen yıl bunun için kursa bile gittim. İlk ders dar etek dikimiydi. Uzun süre etek bitmeyince ben bunalıp kursu bitirdim:) Bence ilk deneme için sizin etek süper olmuş.
En kötüsü de dikiş sabır ister, işten fırsat bulup yapamazsın diyenlerin haklı çıkması oldu:)
Sevgiler

Sndrfknella said...

Bu dikiş işi benim boyumu fazlasıyla aşar. Ben uslu uslu örgülerimi örüp, yakında fotoğraflayıp bloga koymayı düşündüğüm elişimi bitirmeye çalışayım en iyisi :)

Ellerine sağlık,

Sevgiler

MorKoyun said...

Hosgeldin Cekirdeksizuzumcum:)ismini gorunce Izmirden mi katiliyorsun diye bir kosu baktim:)
Dikis icin sana nasihat verenler gercekten hakliymis ben de bulasinca ogrendim. Onca sabirdan sonra ortaya alakasiz bir sey cikabilme olasiligi da o kadar yuksekki:)) Neyse, tiramisu icin ikinci sortide gorusuruz:)
sevgiler..

Sndrfknella'cim, birgun birisi sana da hic tanimadigin bir dikis makinasi hediye ederse sirf meraktan yoldan cikabilirsin;) kolay gelsin..

Anonymous said...

Şimdi azimle ortaya çıkan güzel şaheseri mi tekrar tekrar izleyelim fotoğraflardan, yoksa bir o kadar güzel anlatımını mı tekrar tekrar okuyalım???

İnsanın kendi kendine bir şeyler ortaya çıkarmanın tadını bir kez daha göstermişsin tüm morkoyun okurlarına.Teşekkürler...

Ama deyinmeden de geçemeyeceğim, aynen meltem sözer in söylediği gibi hatırlarım da okulda bahsederlerdi kız arkadaşlar.hiç bir şey yaptırmazmış anneleri... Öyle söylerlerdi yani... Ders çalışın,okuyun derlermiş... Ama öğrenmenin metodu bir de yaşı yok, de mi?

MorKoyun said...

Der o anneler der, evde karpuz var dondurma almayalim da der mesela:)) Begendigine sevindin Zuzu'cum.

Anonymous said...

merhaba...dikiş makinene bayıldım..hayatımda hiç dikiş dikmedim ama dikmeyi cok istiyorum ..elimde de cok guzel kadife bir kumas var ve ondan etek yapmak istiyorum..dikiş makinenin markası vs si nedir, nasıl bulabilirim acaba ..bana bilgi verirsen cok sevinirim mor koyun:))

MorKoyun said...

selam Anonim, dikis makinasindan once ilk defa dikis dikenlere gerekli uyarilari yapmayi gorev edindim:) kumasini gercekten cok seviyorsan ve olasi aksilikte -ki ozellikle kadifeyle ihtimal yuksek- cok uzuleceksen bence once dandik birseylerle pratik yap. Kendi basima geldi ordan biliyorum, resimdeki etek bitene kadar resmen anam agladi:)

Dikis makinasina gelince, benimki bildigin oyuncak. Zirt pirt ipi kiriyor, ikili katlari, fermuari vs..elde dikmek sorunda birakiyor. Belki dikisi cok seviyorsan ve devami gelecekse daha mantikli bir makinaya yatirim yapman akillica olur. Benimkini dikise merakli cocuklardan baskasina tavsiye etmem. Yine de markasi: white sew quick, amerika'dan, fiyati 20 dolar civari (benimki hediyeydi fiyatindan emin degilim).
Kolay gelsin, baska turlu yardimci olabilirsem mail atabilirsin.