Wednesday, July 04, 2007

pitoresk*

"Buyuk ve derin bir hevesle resim yapmak istedigim kagidin, kalemin, tuvalin basina gecip, beni ikinci dunyaya goturecek boyalari ve fircalari elime aldigim ama ne resmi yapacagimi bilemedigim cok olmustur. Mesele konu degil resim yapmak oldugu icin, sonunda evimizin pencerelerinden gozuken kartpostal manzaralarindan birini daha yapmaya hevesle girisirdim. Ayni konuyu, benzer bir resmi yuzuncu kere yapmak hic sikmazdi beni. Onemli olan bir an once resmin ayrintilarina gomulmek, bu dunyadan kacmakti: Bogaz'dan gecen bir gemiyi manzaraya, perspektife uygun olarak oturtmak, arkadaki cami siluetinin ayrintilarina dalmak, servileri, araba vapurunu iyi cizmek, kubbeleri, Sarayburnu'ndaki feneri, kenarda balik tutan adamlari rahatca cizivermek bana o cizdigim seylerin arasinda oldugumu hissettirirdi."
Orhan Pamuk, Istanbul-Hatiralar ve Sehir


*Durumu ve görünüşü resim konusu olmaya değer (sifat)

12 comments:

Anonymous said...

"Ben bugün ne örendim"'i şimdi gördüm, yavaş yavaş kat çıkmaya başlamışsın :)

Haaa, sahi Yaşar Alptekin. Birden yazarken "Sulu"yu düşününce bilinçaltımdan hortlayıverdi...Gülmekten adamı sırtüstü devirecek kadar komik bir film vardı galiba ve bir de poster...Film, giriş katındaki loş ve oldukça huzurlu, salonunda atatürk resmi asılı, 5 vakit ezan sesini ensende hissetiğin evde, babaannenin dolmalarını mideye yuvarlarken seyredilmiş olabilir...Poster ise lisedeki yapıştırılmış sakızlarla, abur cubur artıklarıyla ve hocadan kaçırılmış minik dedikodu kağıtlarıyla bezenmiş sıra gözlerinde bir yerlerde saklı...İkinizi de hasretle öperim. Sevgiler.

EKMEKÇİKIZ said...

Ne esprili fotoğraflar bunlar, Mor K.cım; çok hoş olmuş.
Eşlikcisi metin de öyle.:)

Sanem said...

Gelip gidip fotoğrafa bakıyorum, ne kadar yükselir ki en fazla diye detay bakıyorum ki duvarlarda da yosun, bir de teknelerde bayrak arıyorum.

Berceste said...

Bacım bu fotoğrafta resim çiziktiren sen misin şimcik?

MorKoyun said...

Ben nedense hic hatirlamiyorum filmleri, aklima yanar doner bir disko sahnesi geliyor bu adamin ismini duyunca o kadar:)
Imar izni aldim bloggerdan, oluru varmis sutunlari dortliyecegiz bir zaman;)

Ekmekci K.cigim, eskiden cekilmis resimlere oradan buradan metin ekleyip koyuyorum iste, eskiden bir oturusta yazardim artik bir oturamiyorum bile:)

Bayrakli resimleri henuz koymadim Sanemcan, Kaliforniya eyalet bayragi vardi kimi teknelerde:) Fotograf okyanuslu Sausalito koyunden..

Yok Berceste'cigim, resim cizen adamceyizi bir oradan bir buradan fotograf cekmek suretiyle rahatsiz eden benim;)

Daphne said...

yahu Orhan Pamuk diil mi o resim cizen?? iyi bak Berceste :D

Berceste said...

Aaaa adam mıymış o? Ben de bizim kız çekik gözlü demek ki diyordum!

Berceste said...

Aaaa Defne bana laf atmış görmemişim! Defne yafu, o hatun hatun bi kerem! Aaaaaa...

Daphne said...

hatun matun diil! bal gibi Orhan Pamuk iste :P

MorKoyun said...

Acikliyorum rahat edin arkadaslar, resim yapan ben degilim, Orhan (samimiyetimize guvendim:)da degil. Yol kenarinda kendi halinde 'sabir' isimli teknenin resmini, kah egilip kah dogrulup, bir uzaktan bir yakindan bakarak sabirla yapmaya calisan herhangi biri:) Hem tanimam etmem!

Berceste said...

Bir kaynattırmadın şurada heee, doğrucu Davut!

MorKoyun said...

Uyuz Ayse desek?:)