Monday, October 01, 2007

Bir model bir modele bre model*

Bazen bazi cumartesilerin diger cumartesilerden uzun olmasinin sebebi kisinin sozu gecen cumartesiye hic de cumartesiymis gibi davranmamasindan kaynaklaniyor olabilir ve icinde gereginden fazla cumartesi kelimesi gecen bir cumle en az bahsi gecen cumartesi kadar anlamsiz ve sıkıcı hale gelebilir...
ben, Eylul 15,

Kimi zaman hayatin herhangi bir yilinin uc yuz elli gunu biribirinin ayni gecip giderken, bazen bir tek gun, bir suru yeni kelimeyi ayni cumlede kullanir gibi yasanabiliyor ve sozu gecen gunun aksaminda yazilan kompozisyonda konu butunlugu aramamak gerekiyor...
yine ben, Eylul 29,


Insanin, zamana (x) gore fikir (y) degiskeni fonksiyonunu modellemeliyiz. Polinomun derecesini cinsiyete gore yukseltmeli, sabit terimi cocukluk ozgecmisine gore secmeliyiz. Model degiskenlerini (cografi konum, sosyal cevre, karakter...) bir bir tespit eder, predicted** ve observed*** arasindaki farkin standard sapmasina gore kisinin dengesizlik faktorunu belirleyebiliriz. Olasi aksilikte sermayeyi mean square errore**** yukleriz belki de... Zor tabi, cok calismak lazim. Hem, muhtemelen yapilmisi vardir, pogaca almaya ugradigim beseri bilimler fakultesinde... Bir de benim once kendi tezimdeki modelleri halletmem gerekiyor... Kismetse*****.

(*gel beraber Morkoyunun burnuna tek gelisli otoban doseyelim, zaten bugunlerde baska yerden soluyor demis, **tahmin edilen,***gozlenen,****hata payi filan olsa gerek,*****amin)


9 comments:

cinar said...

Yaz sen yaz. Sen yaz ki biz de okuyalım. Hem de ne okuma. İçim kıpır kıpır :) Okurken okuduklarım karşısında bayılarak mest oluyorum.

Jen said...

Mr. Potato head has quite the outfit! Time to go out on the town....

elektra said...

morkoyuncum, ben de mavi ekran çıktı,anlamaya çalışırken birşeyleri yaktım sanırım. resetleneceğim. iyimisin? stop. sevgiler. stop.

HMF said...

hihihihihi:)amin!evet..

EKMEKÇİKIZ said...

İnşallah!
Amin!
:)

Olacak, olacak...:))

evinkedisi said...

Hayatımda ilk defa bir türküyü bu kadar zevkle ve hafiften cıvıldayarak dinledim, bayıldım :)Konuyla alakası yok biliyorum :(

Daphne said...

Harbiden "you ate the head!" :))

kolay gelsin sekerim ne diyiim. hava degisikligine gel diyorum, bak bu son cagri!

Meltem said...

Şekerim sen o yaban ellerde ne okuyordun bakim? İyimisin diye tekrar bakmaya gelirim ben:)

MorKoyun said...

Yorumcu kardesler, ic guveysinden halliceyim ben merak eden olduysa, hemencecik laf yetistirmeye yeterli beyin gucunu cogu zaman bulamasam da bilen bilir, yorum geldigine sevinmek, okuyup gulmek guzel sey:)Tesekkur ederim:

Cinar icim kararik bu aralar, yaziyorum yazmasina ama insan icine cikmayan yazilar:)

Simply the lan, they all look quite gay by the way:)

Elektra, mavi ekran hayra alamet degil, benden soylemesi.stop. Uc vakte helvasini yersiniz. Stop. Sevgiler.

Hidroksi, Ekmekci K., daha guzeli sizin olsun, tesekkur ederim:)

Kedi, turkunun youtup versiyonuyla ilgili ciddi elestiriler aliyorum, TRT ekibinin turkunun nesesini yeteri kadar yansitamadigi yonunde. Bir ara YediNumara dizisinden Recep versiyonuyla degistirecegim:)

Daphne, carsi izni bile kullanamiyorum ne hava degisikliginden bahsediyorsun sen?:)

Meltem, iyiyim hamdolsun:) Ben gida muhendisiyim, doktora yapiyorum diyecegim ama su siralar ozne ve nesne gorev degisikligi yapmis gibi sanki:))