Thursday, October 04, 2007

Dostlarim (Adapted from Okan et al., 1850)


Benim en iyi dostum, cayim ve nutellam
onlar da terkederdi, doktora tezi yazmasam
uc makale fazla yayimladin da ne oldu şimdi
dünyada akademi denilen kelime yalan...

Boynum kireclendi satir satir yazacam diye
halimden anlayacak o tez danismani (advisor) nerede
goz altlarim torbali bezdim ulen hayattan
yillardir okudugum yetmedi mi, gercek hayat nerede...

Her akşam efkar basar garip gönlümü
dalarim kasikla nutella kavanozunu kirasim gelir
haftasonuna bitirsem su yazdigim bolumu
ah ettikce boyle kadere tukuresim gelir.

(Parcayi, fotograftaki insani yardim paketini gonderen Komsucan'a armagan ediyorum :)

13 comments:

pelin said...

ah ah adama siir yazdirir bu dert iste boyle. morkoyuncum ben de henuz tam anlayamadim ama doktoradan sonra hayat var diyorlar. galiba dogru, hissediyorum oyle oldugunu. o halden anlayan danismani ben de bulamadim. ama ona ragmen bitiyor. cok takilmamaya calis. dusun bak bu son asamayi atlattiktan sonra birdaha tez diye birsey olmayacak hayatinda. simdi ne kadar cok calisirsan, bu isten ve o *&%#$# adviserindan o kadar cabuk kurtulacaksin.
( bide findik fistik ceviz falan iyi geliyor, hem tok tutuyor hem de hafif)
kolay gelsin, cabucak bitsin.
sevgiler, opucukler..

Anonymous said...

bir kere olsun bana böyle bir yardım paketi göndermedi

gülücükten tanıdım pa... ayak izini

Blog Jandarması - Bedbaht yavrucak

Sanem said...

ikinciyi maddeye amadeyim her zaman.

Meltem said...

Ha şimdi anladım ben onu. Doktora tezi yazmak denilen şeyi ben çok yakınen bilirim. Kızkardeş (bkz. linklerimde karakaçan) de 2 hafta önce bitirdi tezi daha jüriye girmedi ama. Biz yaklaşık 3-4 yıldır onun bu doktora tezi sızlanmalarını dinler dururduk. En son bir gayret geçen yıl oturdu 1 yılda yazdı yumurta kapıya dayanmışken. Az kaldı kafayı yeme noktasındaken de bitirdi şükür.Bırak blog yazmayı yüzünü zor gördük son bir yılda. Meğerse bundan önceki 2 yıl falan döküman toplamakla geçmiş el kapılarında ülke ülke dolaşıp. Ne eziyetli bi şeymiş yahu. Yazdığı da Avrupa Birliği felsefesi gibi bi şey. Doktora yazan cümlesine kolay gelsin ne diyelim?

muserref said...

Morkoyuncugum, eline diline saglik. ne diyim? nutellayla olan cok cok ozel iliskimi ve doktora tezi ikinmalarimi bu kadar iyi anlayan/anlatan biri karsima cikmamisti. biz birbirinden habersiz iki kardes olabilir miyiz dersin?

Aysegul said...

Harikasın...:))
çok güldüm ...

HMF said...

yaaa cok kolay gelsin abla:)valla yardim paketi hizir gibi yetismis. isallah ise yarar. offf..zor tabi..

gülriz said...

Bir şiir bu kadar mı güzel olur, insanın duygularını bu kadar mı anlatır. Ben daha tez aşamasına geçemedim, birkaç ay sonra yeterliliğe gireceğim ama duygular aynı. Çalışmam gereken kitapları kitaplığın önüne yığdım, benim boyumu geçtiler kendileri; onlara baktıkça boyumdan büyük işlere kalkışmış gibi hissediyorum kendimi. Yeterlilik bitince ne olacak, başım göğe mi erecek? Yok, ne gezer; ondan sonra otur yine tez yaz. Bu doktora adama şiir de yazdırır, methiye de... Ahhhh mor koyun ah, yaramı deştin şimdi. Kolaylıklar diliyorum sana, danışmanının anlayışı bol olur umarım

MorKoyun said...

Pelincim senin bloga gelmeye korkuyorum acikcasi:) Adim adim gelecegimi goruyorum sende. 13 gun var nasil satilacak bu esyalar kac bavulla donulur TRye cumlelerin hala gozumun onunden gitmiyor:) Mesele tek asamali cozum paketiyle halledilecek bir durum degil, asama atliyorsun daha fenasi cikiyor karsina, haydi yeniden pozitif dusunce, olumlu fikirler cakra:) Nereye kadar...
Tavsiyelerin icin tesekkur ederim ayrica,kolay gelsin yeniden, sen de opuldun...

Demek ki senin ihtiyacin yokmus somurme duygularimzi kardesim:) Hem nazar etme istiyorsan sana da gonderelim..

Korsan diyince gozlerin parladi degil mi Sanemsan, bak baska kaynaklarim da var tekel degilsin:))

Kardesine gecmis olsun Meltemcim ama bu doktora tezi meselesi bos teneke gurultusu gibi bir sey kendimden biliyorum:) Yani insan gibi oturup bi ay calissan bitirip teslim edersin zira benim bunca terlememin sebebi artik yayacak zamanimin olmamasi:)

MorKoyun said...

Damdan dusenler biribirini anlar kardesim Muserref:) Muhim olan geleceklerinden habersiz yeni doktor adaylarini haberdar etmek:))

Aysegul, isim bitince bavullarini tasimana yardim edebilir miyim? Kose yastigi olurum ben, sesim cikmaz.

Sagol apla, kaderimin bir oyunu bu elden ne gelir:)

Hosgeldiiiin Gulriz:) Bir kardes daha bulduk demek Foca filan diyor orda zira:) Aslen fikir Tanju Okan'in, o da kadin milletinden az cekmemis anlasilan..
Yeterlilik bir donum noktasi ayrica, kendini bundan sonra gelecek her turlu eziyete yeterli hissediyorsun, felsefik acidan gucleniyorsun:)) Kolay gelsin;)

pelin said...

hay allah, korkma korkma oluyor hepsi:) keske before after resimlerini cekseydim. ev bombos kaldi. yarin camasir makinelerini almaya geliyor birisi, onun disinda bir mutfak masasi kaldi, ona bir adam geldi bakti bu aksam, yarin gelicem dedi. valizler desen hazir sayilir. bu konudaki tasviyelerimi bilahare sen de bu asamaya geldiginde yazarim:)
ama dedigin gibi biri bitiyor biri basliyor. yine de onemli olan bitiyor olmalari. urkuttum herkesi desene:) eve gidince uc ay yan gelip yaticam onlari da yazarim. apartmandaki gunlere gidip catlayana kadar yeme planlarim var. nispet olsun diye degil, umut olsun diye:)

hayat said...

ben mandallari da sevdim..nerden alindilar ki? cok guzel blog cok cok cok

MorKoyun said...

Pasabahce'den Hayatcim, memnun oldum tanistigimiza:)