Tuesday, October 21, 2008

Undefined Smelling Object

internetten bulup kontrata imzayi faksla caktigim evde tanimlayamadigim bir koku var. keskin degil yumusak, lokal degil sinmis, kimyasal degil ama bitkisel de degil. hani hic disari cikmasam, cam kapi acmasam fark etmeyecegim cinsten. kokuyu tanimlayamiyor olmam kaynagini kazimama engel oluyor. anahtari teslim almami takip eden ilk gunlerimde, evime ayakkabi yerine burnumu cikarip girmeyi denedim, ise yaramadi. koku kaynagi konusundaki ilk tahmini saga sola serpistirilmis kuru bocek meftalariyla alakali genel pislikten yana kullandim. sekiz gun yedi gece suren temizlik calismalarim sonucunda evde fircalanmayan duvar, kose, dip, parfumlu deterjan kokmayan santimetrekare birakmadim. malum koku, bahar meltemi esintisiyle karisik lavanta yemis klorak etkisiyle temiz tonlara cark etti ama gitmedi. tam bu siralar kampus civarinda bin yillik evler arasinda dolasip agaclari incelerken ayni koku yer yer burnuma dokundu. lan yoksa coskusuyla kokunun en kivamli hissedildigi yatakodasi dolaylarinin acildigi pencerenin dahilindeki agaclari incelemeye basladim. rahatsiz oldugum birkac agac kokusu biliyorum ama bahcede hicbirine rastlamadim... son care olarak ilk gunden beri suphelendigim, antik cagdan beri yasayan bambu dolap kapaklarinin evden cikarilmasini rica ettim. sitenin marangozlar yuksek kurulu onayiyla, cattiklari sapigin dolap kapaklarinin sokulmesini bekliyorum. dunyayi dar etme potansiyeline ragmen ben yine de burnumu seviyorum...

11 comments:

Kedi Narnia said...

koku sen nelere kadirsin :P

şimdi o takıntıda olmuştur sende :)

sonucu sabirsizlıkla bekliyorum...

Anonymous said...

nem.
yerler halı ise yemiştir. ahşapsa sinmiştir. taşsa değildir.

MorKoyun said...

dolpb.koku takintisi benimle yasit. genlerimden miras tazi hassasiyetindeyim:)

simont, yerler dandik marley, duvarlar tas, dolaplar aluminyum. yegane ahsap dolap kapaklarina burnumu dayadigimda kokuyu almiyorum ama bence de sinmis nem. bi gitsinler hele kismetse:)

sunrise said...

boya badana yapilmadikca gitmes o koku morkoyuncugum. dolap kapaklarini degistirmek de iyi fikir ama bir de boya yapsan???

Kremali'nin annesi said...

Haklisin, burun bu; atsan atilmaz satsan satilmaz; zaten rivayete gore burunlar pazara cikarilmis herkes kendi burnunu almis:)

MorKoyun said...

oo ne diyosun sunrise, boya bodana zor is, dandik kiraciyim ben ev de okulun evi. moral oldu ama yorumlar:)

Kremali, ben de benimkini alirdim. hani diyorum sigaraya mi baslasam nem kokusunu basar, siner, mutlu yasariz yasadigimiz kadar:)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ycurl said...

Aaaa hayirli olsun yeni evin ve de yeni isin. Bina eskiyse ondan da kaynakli olabilir.

MorKoyun said...

evet bina antik cagdan, tas oymali filan:) kokunun koku de bambu dolap kapaklariymis, kapaklar gitti koku bitti. heyyoo..

Anonymous said...

BİR DE AMPÜLLERE BAK..ŞAKA DEĞİL,ANNEMLERDE ISININCA KOKAN BİR AMPÜL VARDI...AMPÜLDEN OLDUĞUNU ANLAYANA KADAR ÇILDIRTMIŞTI BENİ...İŞİN TUHAFI DA KOKUYOR İŞTE DİYİNCE AİLE EFRADININ KOKUYU HİSSETMEMESİ...

MorKoyun said...

anonim sen benim yillardir sesi cikmayan kuzenim olmayasin? ampulun koktugunu iddia etti yillarca sonra kokanin ampul degil isininca koku yayan dandik lamba oldugu tespit edildi:))