bahsettigim bucuk ila tam saat arasinda her dakikanin hayati onem tasidigini daha ilk gunumde ogrendim. normal hava ve trafik sartlarinda 2 ila 2bucuk saat suren yolculugum sirasinda ogrendigim baska seyler de var... mesela, hiz sinirinin 65 oldugu iki seritli yolda sag serit gaza takozunu dayamis, saatini kurup uyumus tirlara ait. dizi dizi dizilmis serit boyunca birbirlerini veya 65'i gecmek gibi bir mucedeleleri yok... insan gibi araba kullanip dunyevi meselelerime konsantre olmami surekli atraksiyon yaratarak engelleyen serit soldaki.
yollarin bos olmasi gerektigi saatte cikip trafige takilmamayi mantikli bulan her insan evladi gibi yola ciktigim bir gun anladim ki tek basina 75 ile giden bir arac aninda memur beylerin dikkatine ve takibine sebep oluyorken, arka arkaya 90'la giden 3 aracin ne memur beygillerden ne de Allah'tan korkusu oluyor... Birbirlerine arka cikip gaza asilan 2 aracin ikisini birden, misir tarlalari arasinda yattigi soteden firlayip yakalayan 2'li aracli ya da motorsikletli memur beyler, 90'a ucuncuyu bulmus araclar onlerinde vizildarken donatli kahvelerinden gayrisiyla ilgilenmiyor.. Ola ki kalabalik saatler soz konusuysa, konvoy halinde 90'la giden araclari yavaslatmanin yolunu arayan bir memur beyin konvoyun en onune gecip 65'e kadar frene bastigini, arkasindaki konvoybasinin memur beye makas atip yoluna devam ettigini gormuslugum var...
bu durumda 100 mil boyunca tarlalarin arasindan dumduz uzanan yola prime time saatleri disinda cikmak, gereksiz yavaslikta, sikici ve cok uzun bir yolculuk anlamina geliyorken, insanlarin yola damladigi saati, ne azini ne cogunu tam da dogru vakti yakalayabilmek ben ve benim gibi canavar arkadaslarin uzmanlik alanina giriyor.
ha ben 65'i gecmem al sana 5 mil de guvenlik payi, 5 elimdeki kahve/cips/telefona, 5'de kanimin donmusluguna ver, oldu mu sana 50'yle giden araclar yok mu? var. onlari da dirsekleyip ittigimiz sag serit tirlarina havale ediyoruz.
not1: bahsi gecen rakamlar mil cinsindendir. kilometreden anliyorsaniz 1.6yla carpiniz.
not2: yazidaki gozlemeler trafige kapali alanda pisirilmistir.
not1: bahsi gecen rakamlar mil cinsindendir. kilometreden anliyorsaniz 1.6yla carpiniz.
not2: yazidaki gozlemeler trafige kapali alanda pisirilmistir.
not 3: bahsi gecen yol, dumduz, virajsiz, cillop asfaltli, yamasiz ve kaymaz-yapismaz cinstendir. basmayip da ne edilmelidir?
5 comments:
cok zaman oldu haberlesmeyeli. bir turlu kestiremedim. sen nerelere gittin, gittigin yer yine bir okul mu yoksa sirket mi, neden boyle uzak yasadigin yere... boyle bir cok soru var sana sormak istedigim.
butun bunlardan muhimi de eski doktoraci hayatinin acisini cikartabiliyor musun, mutlu musun?
en az uc araba olmak lazim polisin durdurmamasi icin. koca yolda bir tek sen varsan hazir yem gibisin. grup olunca kimseyi durduramiyorlar. ben de 'highway'de araba kullanma fobimden siyrilma amacli ilk sinavimi gecenlerde verdim. oradan ogrendiydim bunlari :)
peki o plaka denen şeyi niye arabalara koyuyorlar o zaman, diyelim ki bir grup ne olacak ki al plakasını, sonradan bas cezayı...
Bu arada yine çok keyifle okudum, ellerine sağlık :)
Yok ki'cim, gittigim yer yine bir okul, postdoking yapiyorum:) Yasadigim yer 57 south karayolu aslinda, en cok zamanim orda geciyor:) Illinois eyalatinde bir yukari bir asagi gidip geliyorum, yukari ucta yuva kurmaya asagi ucta kariyer yapmaya calisiyorum. Ne kadar romantik bir anlatim oldu degil mi?:)
O isler oyle degil burda. Paranoyak ve gozu acik olacaksin bir kere. Arkana takilan memur beyi sekiz kavsak geriden fark edeceksin, gece farlari ayrik arabalara acaba mi diyeceksin. Durdurulduysan o bambaska bi hikaye.. Afiyet olsun, ben yine yazarim:)
Son senelerde buralarin trafigi hakikaten bir acayip oldu. Milletin gozu dondu. Kollamak lazim.
En iyisi paranin geldigi yere yakin konuslanmak. Orda veya burda trafik cekilecek is degil.
Sana ve istanbullulara Allah kolaylik versin...
Post a Comment