Wednesday, June 06, 2007

katil usak degilmis, oyleyse Fogo de Chão

1
2



Ben kisisel gelisim kitaplarindan faydalanamayan insanlardanim. senli benli muhabbeti olan, parmagini ustume dogrultup kinayan bir de ustune tavsiyede bulunan kitapla muhattap bile olmam. okudukca ibret almak, benzerliklerin farkina varmak bana vazife olmali, mumkunse hep anonim okuyucu kalmali... ama isin icinde aciklanan bir sir varsa durum degisir... okumayani dovuyorlar fikrine kapildigim 'Secret' adli pazarlama harikasi kitabi duymayan ve okumayan kaldiysa ki eminim muhim bir mazereti vardir, bir vakit bende sir agda'nin uyandirdigi meraki atesleyen sirri irdelemek istiyorum izninizle...

almis basini gidiyor bir 'sir'. okur yazara 180 sayfa cep fotomaci tipinde, okumaya usenene 2 saatlik cd halinde. pek muhterem yazar hanim, PlatoGalileoBeethovenCarneigeEinstein'in bildigi (kitapta surekli bu sirada ve birlikte aniliyor bu sahislar, ister istemez bana Sahan'in MahsunIboAlisan'ini animsatiyor her geciste), kendisinin sonradan kesfettigi sirri halka aciyor, babasinin hayrina degil elbet, 20 dolara... Sir, ortalama bir Amerikali'nin zeka seviyesine hitaben 180 sayfada 25bine yakin tekrarla aciklaniyor ki bence keske herkes okusa, anlasa ve uygulasa...

Neyim eksik alemden, bir kosu gidip aldim kitabi, cevir cevir okudum bitti. Sir ne mi? iste ozeti: Bu kadar yurekten cagirma beni, bir gece ansizin gelebilirim!.. Anlamayana davul zurna esliginde tercih secenekleriyle: iti an comagi hazirla, ya da, iyi insan lafinin ustune gelir. Dervisin fikriyle zikri meselesi, terecilere satisa sunulmus bir nevi... butun iyi niyetim ve pozitif dusuncelerimle dolu aklimi basima toplayip evrendeki diger iyilikleri ustume cekmeyi ben de isterim pek tabii. Ama bunalima girme hakkimin, depresif kaygilarimin, erken saatte aralanmis tek gozle hayata cemkirerek, soldan yatak terketmenin karsi konulmaz cazibesinin, bugulu mutfak camindan suzulen yagmur damlariyla es zamanli akan huzun gozyaslarimin elimden alinmasina tepkiliyim. Ayrica kitabin, kilo vermek, duslenen 'brand new' arabayi almak, hayaldeki ev, is ve ese bir an once sahip olmak temelleri uzerine bolumlere ayrilmasi, saglik ve insan iliskilerinin en sona birakilmasi bu iste bir bit yenigi oldugu fikrini akla getirmez mi? Basarizlik, parasizlik ve asksizlik ucgeninde bir sekilde sefaletin dibini gormus bunyelerin hayattaki kazanci sifir mi? Basina hep iyi seyler gelen insan piser mi, 'insan' vasfina erer mi? Hem butun iyilikler iyi niyet sahiplerinin olacaksa, sir'dan habersiz vesvesecilerin cekimine giren kotulukler cogalmaz mi ve biz boylelikle Dogan'in yengesine saldirmis olmuyor muyuz? sonra ben AyseArman miyim ki, bana ne?

Meditasyon, Yoga, Reiki ve benzeri olusumlardan farkli olarak halkci ve daha ilk sayfadan anlasilir, uygulanabilir tavriyla, tum olumlu enerjimle kitaba goz atmanizi tavsiye ediyorum... hem belki de bir sure once aklimdaki mavileri kagida dokup (2), bakip bakip ic cekerek, ruzgar gibi gecen Kaliforniya gezisinde resimledigim manzarayi(1) cagirmisimdir ben de... kimbilir? Oymali kakmali cakrali evrensel sirlari bir yana birakalim ben size mutlulugun sirrini vereyim.



Ama haftaya...

16 comments:

Sanem said...

Aldim gitti, tamam ;)

merakli said...

Bekliyorum haftayı :)

Justin Biebery said...

Seninle çok benzer fikirleri taşıyorum ben de bu 'kendi kendine yardım' kitaplarına ilişkin. Mümkün olduğunca uzak duruyorum. Bu tür kitapları yazanların çoğu da Amerikalı ne hikmetse... Sığlar, sığ kalacaklar... Sen de havasından, suyundan, etkileniyorsun galiba yavaş yavaş... Mutluluğun formülü falan:))) Ama seninkini merakla okurum. Bilge'lik var ne de olsa sende:)))

YOK Kİ said...

agzina, klavyene saglik!

B5 said...

Birinden odunc alir okurum demistim icimden o kitaba. Garanti P.Coelho gibidir diye. Birini okuyunca digerlerini de tahmin edebilecegim ve bir gunde bitecek cinsten diye..
bkniz:Cok okunan kitaplarin ortak ozellikleri...
Peki..
Burada olsan senden rica ederdim kitabi, birazligina.. :P

EKMEKÇİKIZ said...

Amman deyim Mor K.,
Sayende hepimiz yeni bir "SIR"a erebiliriz.
Nedir şu "Fogo de Chão"?
İnternet Bey'e Google Hanım'a sordum ama, sen bi de bakalım!

Aslı Cin said...

Hmm, bir önceki yazımda fikrimi beyan ettim. Yok, iki öncekiydi. Herneyse, her ne kadar zatıaliniz gibi gelişim kitaplarından hoşlanmasam da bu kitabı faideli buluyorum efenim, özetle iyi gaza getiriyor.

Anonymous said...

Ben kitap okumak gibi zaman kaybettirici islerle hic ugrasmiyorum artik, mutlulukmus bilmem ne, hepsi hikaye, en son okudugum kitap 2007 Tax Guide brosuru, cok da hosuma gitti.

ycurl said...

Isin sirrini Fogo de Chão ile cozmussun zaten, o yuzden o kitaba gerek kalmamis ;)

Berceste said...

Ye, iç, gez hayatın tadını çıkart bacım, neee işin var elalemin gizleri ile :P

Daphne said...

kopya mi cekmissin ne??

degisik olsun dedim resimler hakkinda yorum yaptim bende :P

Anonymous said...

Gurbet icimde bir ooook, hersey bana yabanciii, sevmek korkulu ruya, yalnizlik buyuk aci, hangi kapiyi calsam karsimda buruk aci.

http://www.youtube.com/watch?v=8Fcu-fxzoB0&mode=related&search=

Bunu kopyala internet explorer'in adres kismina.

Anonymous said...

Hafta oldu bitiyor, yaziyi bekliyoruz!

MorKoyun said...

Asli'nin da dedigi gibi, niyeti olani gaza getiriyor, oku tabi Sanemcan:)

Bogaz kulturu hizmetinde sinir yok Merakli'cigim:)

Fatma'cigim yemek gibi basit seylerle mutlulugu bulabilen bi insanim, Ferrarim filan yok ama, olsa da satmam zaten manyak miyim:)

Afiyet olsun Yok ki'cim..

Ben ozetledim ya iste kitabi b5'cigim daha ne istiyorsun:)Bir de sen bir sonraki postu okuma, kebap muhabbeti geliyor:))

EkmekciK.'cigim kismetse ben de birgun bizim koylere acarim bu lokantayi kimbilir? Hayal bu ya, ben istemeliyim ki evren versin:)

Evet Asli'cim, senin blog dahil birkac yerde daha rastlayinca aldim okudum zaten:) Haklisin..

Anonimcim, coluk cocuk okuyucumuz var bizim ama, cizgi filmli renkli resimliyiz biliyosun, kotu ornek olmayalim:)

Ooo ycurl, hosgeldin, evet birseyler cozdum ama mutlulugun sirri mi emin degilim, daha cok gobek ustu dugmelerimdi:))

Berceste, iste bu:) Ben de gezip tozup yiyip icmek icin saglik sihhat para pul istiyorum zaten, gerisi bahane:)

Daphne, evet kopya cekmisim bilmeden, ileri goruslulugume hayret ettim zaten:)

Sulucan, resimler cok guzel, Cengi Naciyeyle, 'ask mabudesi' afislerine ayri koptum:) Salliyoruz zarlariii, hormet icabi koyuyoruz basimizin ustuneeee...

Gozun aydin Anonim!

Anonymous said...

Ben de bu meşhur "sır" kitabıyla ilgili ilk tanıtım haberini okuyunca, sen gibi tepki vermiştim. Zaten vermemek mümkün mü? Dİyor ki; "kafanızdan, negatifleri ve kötülükleri uzaklaştırın.Sonra mutluluğa daha çok yaklaştığınızı göreceksiniz..."

Düşünsenize çevrenizde her türlü olumsuzluklar meydana gelirken siz görmezden geleceksiniz bir bakıma... Duyarsızlık veya diğer adı...

MorKoyun said...

Zuzu'cum, unutmusum bu yorumu diger unuttugum nice sey gibi:)
Sir kitabi konusunda soz soylemeyen kalmadi zaten, en son ayseArman nezaleti de tuz biber oldu:) Yine de keske herkes olumlu olsa olumlu dusunse, kendi kupunu doldurmak degil de aklini basina almak seklinde yorumlasa kitabi.
Neyse dedigim gibi bana ne?:)